Ελπίζω να μην σας αποθαρρύνω να αναγνώσετε το κείμενό μου με αυτή την εκ νέου ενασχόλησή μου με την εν λόγω σειρά. Ο λόγος όμως που πράττω αυτό είναι κατ' αρχήν γιατί πιστεύω ότι η Αίγια Φούξια πραγματώνει στοιχεία της κυπριακής κοινωνικής φαντασίας με έναν τρόπο που καμία άλλη σειρά δεν κατάφερε. Επίσης, λαμβανομένης υπόψη και της δημοτικότητάς της, δεν μπορούμε παρά να υποθέσουμε ότι επιδρά ηθοποιητικά στους θεατές της. Ως εκ τούτων λοιπόν αποτελεί ένα κοινωνικό φαινόμενο σίγουρα άξιο προς ανάλυση.
Αίγια Φούξια και ομοφυλοφιλία λοιπόν. Κατ' αρχήν αυτό που μπορούμε να πούμε για τον τρόπο απεικόνισης της ομοφυλοφιλίας στη σειρά, είναι ότι καταφέρνει όσα σχεδόν κατάφερε η διδασκαλία της ομοφοβίας στα σχολεία μας, ασφαλώς όμως εκ του αντιθέτου. Επί τούτου αρκεί να αναφέρουμε την ιστορία της Κύπρου των δύο τελευταίων αιώνων, όπου η Εκκλησία έχοντας καταφέρει να προσδώσει σε αυτή την κατ' εκείνη ερμηνεία της χριστιανικής αγάπης, ο Κύπριος άντρας ήταν ένας ρωμαλέος/macho man, χριστιανός, πατριώτης και αγωνιστής με βράκα. Σεξ μεταξύ ανδρών γινόταν εν είδει βιασμού από τους Οθωμανούς και μόνο, αφού οι υπόλοιποι ήξεραν ότι πρόκειται για θανάσιμη αμαρτία.

Εν αντιθέσει, η Αίγια Φούξια αντιστρέφει όλα αυτά προσφέροντάς μας μια κυπριακή κοινωνία στις απαρχές του 20ού αιώνα όπου η ομοφυλοφιλία μπορεί να μην είναι κοινωνικά αποδεκτή αλλά σίγουρα είναι υπαρκτή. Σε αυτήν όμως την απεικόνιση της ομοφυλοφιλίας είναι που θέλω να αναφερθώ. Υποστηρίζω λοιπόν ότι ο χαρακτήρας του "Βαντζιελή" μπορεί μεν να είναι καλοπροαίρετα διαμορφωμένος, αλλά αναπαράγει το στερεότυπο του ομοφυλόφιλου άντρα όπως αυτό έχει δημιουργηθεί από ομοφοβικές και σεξιστικές κοινωνίες. Και ποιο είναι αυτό το στερεότυπο: η θηλυπρέπειά του. Αναγνωρίζοντας τη σεξιστική υφή τού όρου θα ήθελα εδώ να αναφέρω ότι η χρήση αυτού του όρου είναι επιτηδευμένη ως προς το γεγονός ότι απαντά ακριβώς στο γεγονός ότι ο όρος είναι προϊόν σεξιστικών κοινωνιών. Βάσει αυτών των κοινωνιών -που δεν διαφέρουν σχεδόν καθόλου από τις σημερινές- υπάρχει "Γυναίκα" και αυτή ως το ασθενέστερο, λιγότερο έξυπνο κ.ο.κ. φύλο είναι υποδεέστερη του άντρα. Παρά ταύτα ή μάλλον ως εκ τούτου αυτή η "Γυναίκα" είναι αποδεκτή στη σεξιστική μας κοινωνία εφόσον ακριβώς επιτελεί το ρόλο τον οποίο της επέβαλαν "Άντρες". Οι άντρες λοιπόν των οποίων το αντικείμενο της επιθυμίας είναι οι ομόφυλοί τους προκαλούν, αν όχι δέος, φόβο για τους υπόλοιπους άντρες και γυναίκες (εφόσον η αντίληψή τους όσον αφορά τις κοινωνικά αποδεκτές συμπεριφορές έχει δομηθεί μέσα στο πλαίσιο της σεξιστικής φαντασίας). Τώρα, αν σκεφτούμε το δέος αυτό να απαντά στο γεγονός ότι η επιθυμία των ομοφυλοφίλων είναι κάτι το οποίο πιθανόν να προκαλεί το κατεσταλμένο της αντρικής σεξιστικής φαντασίωσης, ένας τρόπος για να διατηρηθεί αυτή η φαντασίωση είναι να αποδωθεί ένα ασφαλές νόημα στην επιθυμία των ομοφυλοφίλων εν σχέσει με την προαναφερθείσα σεξιστική φαντασίωση. Ε λοιπόν, ποιου η συμπεριφορά δεν προσβάλλει τη φαντασίωση αλλά αποτελεί μέρος αυτής; Της γυναίκας - ασφαλώς όμως της "Γυναίκας" μέσα στο πλαίσιο μιας σεξιστικής κοινωνίας. Ο "Βατζιελής" λοιπόν καλοπροαίρετα δημιουργηθείς από τους συντελεστές της σειράς, μπορεί να συμβάλλει στην αποδοχή των ομοφυλοφίλων στο πλαίσιο της κυπριακής κοινωνίας αλλά για ποιου είδους κοινωνία μιλάμε;

Νικόλας Δευτεράς

Κωδικός άρθρου: 851352

ΠΟΛΙΤΗΣ - 08/02/2009, Σελίδα: 6

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Έρευνα hiv

Επιτέλους Σύμφωνο Συμβίωσης. Αν βρείτε τον κατάλληλο/η θα τον παντρευόσασταν;

Ναι - 38.8%
Όχι - 21.6%
Δεν ξέρω - 10.8%
Είμαι κρυφή - 28.8%
Η ψηφοφορία για αυτή τη δημοσκόπηση έχει λήξει
Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας για να μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα!
S-Cape club Γκάζι Γκέι Ερωτικές ιστορίες - gayhellas

...και στο Facebook!

 Hot Live webcam Gay chat!